cinta Rasul,..jom selawat!

cinta Rasul,..jom selawat!

salam

Monday, November 19, 2012

jawapan itu ada pada kamu....

Assalamualaikum,selawat dan salam  keatas junjungan Nabi Muhammad S.A.W,ahli kerabat dan sahabat Baginda,.bismillahirahmanirrahim..

Bicara soal hati itu rumit bagiku,hakikat sebagai insan
Hamba kepada pemilik hati ini
Tuhan Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang

Bicara dengan dirimu saat jiwa terasa resah
jika jauh dari-Nya
Tanyakan pada jiwamu,duhai sahabatku
apa yang serabut dan celaru dihatimu dan hatiku jua
usah menunding jari masalah itu pada kesilapan orang
jika hatimu masih dihantui dengan sikap ego yang mengalasi
dan masih menguasai dirimu untuk bersuara
ini salahku,ini dari kesilapanku sendari  tanpa kusedari
aku lupa siapa diriku,asalku ...
jawapan itu ada pada dirimu..

Benar aku ego,nafsuku menguasaiku,aku ego untuk mengatakan aku salah,
aku ego dengan Khaliq,aku lupa..
ya sahabatku ego itulah yang meracuni jiwa kita..
bicara hati itu sulit untuk ku ungkapkan...

bicara hati dan seumpamanya itu,tanya pada diri kita..
DiMana Aku meletakkan cintaku pada-Nya...
Dimanakah aku meletakkan rasa rindu pada Kekasih-Nya.
jawapan bicara hati itu terletak dalam jiwa kita dengan Dia yang Maha Esa..
kematian itu sentiasa dekat padamu,tanya hatimu..
aku jua merasakannya sahabat..
moga aku dan kamu sama2 berusaha memperbaiki diri,membetulkan niat hanya
hati ini untuk Dia dan rindu mahabbahku pada Kekasih-Nya...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...