cinta Rasul,..jom selawat!

cinta Rasul,..jom selawat!

salam

Sunday, May 27, 2012

MUJAHADAH:Aku tahu...

assalamualaikum




Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah,mutiara mutiara ilmu sedang ku cari
Moga ada sinar kita ketemui dalam mencari meredah melalui kehidupan ini

Aku tahu Dia punyai perancangan terbaik buatku
Duri-duri yang ditempuhi,hanya ujian buat hati hamba-Nya
Aku tahu Dia kasih dan cinta pada hamba-Nya  yang berusaha mencari cinta hakiki
melihat dunia dengan mata hati
melihat kekuasaan Dia dalam menafsir sebuah erti kehidupan
Aku harapkn ketenangan hadir dalam diri ini
Makin ingin ku cari,aku masih tidak terlepas daripada ujian-Mu
Adakala emosi yang Kau beri,aku tak kawal sebaiknya,kuturuti hawa nafsu
...

Aku tahu Dia sedang mentarbiyyah aku erti memberi dalam kehidupan
Diusia remajaku ini,Kau uji aku
Kau uji aku sesuai kemampuan yang aku boleh hadapi seusia remajaku
Tapi adakala aku tewas,tewas dengan bisikan nafsu dan bisikan musuh,yang aku kita sentiasa "syaitan"musuh kita
sedang musuh yg paling dekat adalah diri kita sendiri
Dalam tempoh meniti alam remaja ini,
aku sedang mengenal diriku,mengenal diri ini mengenal Pencipta Hakiki
Kita takkan mengenal diri kita sepenuhnya,ya nobody perfect
malah yg kenal diri ku,adalah orang sekeliling ku sendiri
Aku sedang mencari ya Allah
mencari hati pada Cinta-Mu
Aku ingin belajar mengenali erti ketenangan,Moga Engkau campakkan rasa tenang dihati ini

...

Aku tahu kegagalan dan ujian itu,satu fitrah kehidupan
Aku tahu kebahagiaan,kejayaan itu satu kemegahan yang Kau uji buat bernama insan
Jika dinilai diri ini,siapa aku untuk menentukan segalanya
Aku berusaha bertenang takkala ujian ini menimpa diri,aku cuba menahan air mata ini
akhirnya berderai juga,tanda aku insan yang lemah
aku merenung diri ku seketika,memencil,mengasing diri buat seketika
Tapi,adakala itu bukan jalannya,
Alhamdulillah,
mungkin ini jalan yang ingin tunjukkan sinarnya dihatiku


solat?jangan jadi solat hanya sekadar aku dah solat,aku muslim.aku dah buat.Tapi selidik lah kembali solat kita,
ADAKAH BENAR2 KHUSYUK?
ADAKAH BENAR AKU MENJAGA WAKTU SOLAT KU?
APAKAH YANG AKU DAPAT INPUT,PROSES DAN OUTPUT DALAM SOLATKU?





sejauh manakah cintaku pada Rasulullah?



Mempelajari ilmu agama,aku tahu aku belum cukup dengan bekalan rohani,-ketika cinta bertalaqqi,merindui bumi cfs uia pj..


Aku mencari mutiara2 ilmu,buat bekalan diri,buat bekalan dunia dan akhirat,agar aku tidak hanyut dengan bayangan dan tipuan duniawi

mencari sahabat2 yang mengingatkan aku dengan Allah,kerana aku remaja,usiaku ini bnyak ujiannya
-buat sahabat seperjuangan,pimpin aku,,\terima kasih,persahabatan ini mengajar aku mengenal erti kehidupan ini yang ku cari..













moga jalan mujahadah ini kita istiqamah tempuhi,dan berusaha memeperbaiki....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...